lördag 6 juni 2009

Pisa....

...och lutande tornet


Pisa är en stor stad och innanför murar finns det lutande tornet.
Direkt man kommer in känner man igen bilden som man sett så många gånger, det känns som om man varit här förr.
Jag har faktiskt varit här två gånger, och jag facineras varje gång av platsen jag kommer till.
Hur det här tornet kan stå kvar och alla dessa människor som varje dag strömmar till.



Men det finns mer än lutande tornet här, flera Basilikor och även ett museum med vackra statyer.












En gata som går in i staden Pisa.........

1 kommentar:

  1. Vad kul att du kikade in hos mig så att jag hittade dig. Lägger till dig i min lista. Jag gillar också att resa mycket. Har lagt lite bilder på vänster sida i min blogg.
    Vi ska åka till Italien, Toscana i slutet av juni. Vi ska hyra ett hus i nordvästra Toscana.
    Vi ska bl.a gör dagsturer till Pisa, Florens, Cinque terre m.m Kul att du visar om Italien nu och bl.a lutande tornet som vi ska besöka om tre veckor.
    Kram Susanne

    SvaraRadera

Här kan DU skriva en trevlig resekommentar.